ТАРҲИЯ ВА ТАҲИЯИ НИЗОМҲОИ ИТТИЛООТӢ БАРОИ ОМӮЗИШИ ЭЛЕКТРОНӢ ДАР АСОСИ ВЕБ – ТЕХНОЛОГИЯҲО

Муаллифон

          Мақсудов Х.Т. – номзади илмҳои физикаю математика, дотсент, кафедраи барномасозӣ ва технологияҳои иттилооти, Донишкадаи политехникии Донишгоҳи техникии Тоҷикистон ба номи академик М.С. Осимӣ, ш.Хуҷанд, Ҷумҳурии Тоҷикистон, kh.maqsudov@gmail.com

       Муллоҷонов Н.М. – докторанти PhD, администратори низоми таҳсилоти фосилави, Донишкадаи политехникии Донишгоҳи техникии Тоҷикистон ба номи академик М.С. Осимӣ, ш.Хуҷанд, Ҷумҳурии Тоҷикистон, mullojonov.nazirjon@gmail.com

 

Чакида

     Дар мақола принсипҳои сохтани низомҳои омӯзиши электронӣ дар асоси технологияҳои веб тавсиф карда шудаанд. Қайд карда мешавад, ки низомҳои идоракунии таълим нармафзорест барои идоракунӣ, ҳуҷҷатгузорӣ, пайгирӣ, гузоришдиҳӣ ва гузаронидани омӯзиши электронӣ тавассути Интернет. Мушкилоте, ки дар системаи таълими рақамӣ вуҷуд доранд, сабабҳои пайдоиши онҳо, равишҳои эҳтимолии мониторинг ва идоракунии система, маҳаллисозии нармафзор дар доираи қонунгузории минтақа омӯхта шудаанд. Баррасии технологияҳои веб дар системаи муосири идоракунии маориф дода шудааст. Раванди таҳия ва функсияҳои система, меъмории пойгоҳи додаҳои система, истифодаи дастрасии корбар ба баъзе функсияҳо ва интерфейсҳои идоракунии система тавсиф карда шудаанд. Раванди ҳамгироӣ бо системаҳои беруна, тавсифи технологияи ташкили системаи мутобиқшудаи таълими фосилавӣ оварда шудааст. Омилҳои асосӣ, тартиби тарҳрезии система ва идоракунии захираҳо муайян карда шудаанд. Муҳимияти таҳияи системаҳо дар асоси истифодаи равишҳои гуногун ва эҷоди муҳити мутобиқшавӣ барои омӯзиши онлайн нишон дода шудааст. Дар мақола самтҳои минбаъдаи тадқиқот барои баланд бардоштани самаранокии таълими фосилавӣ дар асоси муносибати инфиродӣ ба донишҷӯён пешниҳод карда мешавад. Дар асоси натиҷаҳои кор, хулосаҳо ва самтҳои минбаъдаи тадқиқоти илмӣ дар ин самт оварда шудаанд.

Калидвожаҳо

омӯзиши фосилавӣ, тарҳрезии система, замимаҳои веб, интерфейси идоракунии система, дастрасии корбар.

Забон

тоҷикӣ

Намуд

техникӣ

Сол

2022

Саҳифа

21-22

Рӯйхати адабиётҳои истифодашуда

    1. Hoschka, P. Computers and Assistants: A new generation of support systems. Erlbaum Publishers, 1996
    2. Graf, S. Fostering adaptivity in e-learning platforms: a meta-model supporting adaptive courses”, Vienna University of Technology Women’s Postgraduate College for Internet Technologies Favoritenstrasse 9-11/E188-4, A-1040 Vienna, Austria
    3. Rao, K.R., Bojković Z., Milovanović D., Multimedia communication systems: techniques, standards and networks, Prentice Hall, 2002.
    4. Huttegger ,S. M., Skyrms B. Learning to Transfer Information, 2006
    5. Kalay ,Y.E. The impact of information technology on design methods, products and practices. Des. Stud. 2006, 27, 357–380.
    6. Dagger, Declan, Connor A.O, Lawless S., Walsh E., Vincent P.W., Service-Oriented E-Learning Platforms From Monolithic Systems to Flexible Services, Published by the IEEE Computer Society 2007
    7. Mike, P., Papazoglou, W.H., Service Oriented Architectures: Approaches, Technologies and Research Issues, June 2005, http://www.webct.com
    8. http://www.elframework.org/
    9. IMS Global Learning Consortium: Abstract Framework http://www.imsglobal.org/af/index.html
    10. http://www.okiproject.org
    11. LeAP Project Case Study: Implementing Web Services in an Education Environment http://www.education.tas.gov.au/admin/ict/projects/imsdoecasestudy/LeAPProjectCaseSummary.pdf
    12. Leyking, K. Service-oriented Knowledge Architectures Integrating Learning and Business Information Systems
    13. Reenska, T. http:// heim.ifi.uio.no / ~trygver/themes/mvc/mvc-index.html.
    14. McArthur, K. Pro PHP: Patterns, Frameworks, Testing and More, Apress, 2008.
    15. Gilmore, W. Easy PHP Websites, Columbus, Ohio: W.J. Gilmore, LLC, 2009.
    16. O’Neil, E. Object/relational mapping 2008: hibernate and the entity data model (edm), Proceedings of the 2008 ACM SIGMOD international conference on Management of data.

 

Таърихи нашр

2023-10-09