ДИАЛЕКТИКАИ ИСЛОХОТИ ИНСТИТУЦИОНАЛЙ ДАР СОХАИ МАЪЛУМОТИ ОЛИИ РУСИЯ

Муаллифон

 

 Урунов А.А. – доктори илмҳои иқтисодӣ, профессори Донишгоҳи давлатии менеҷмент, Москва, Россия, urunov@rambler.ru

Морозова И.М. – номзади илмҳои иқтисодӣ, дотсенти кафедраи сиёсати иқтисодӣ ва ченкунии иқтисодии Донишгоҳи давлатии менеҷмент, Москва, Русия, natoecon@mail.ru

 

 Чакида 

 

  Мақсади тадқиқот баррасии интиқодии ислоҳоти институтсионалӣ дар соҳаи таҳсилоти олии Русия ва таҳияи пешниҳодҳо оид ба беҳтар намудани ташкили раванди таълим дар муассисаҳои таҳсилоти олӣ мебошад. Масъалаи ҳалнашудаи таъминоти методӣ, методӣ ва ташкилии равандҳои ҷорӣ намудани технологияҳои нав ба таълим, аз як тараф, ба тағйир додани парадигмаи таълимӣ ва аз ҷониби дигар, ба вижагиҳои таълиму тарбия ба миён меояд. фаъолияти донишгоҳҳо дар шароити пандемияи COVID-19. Нақши баҳсбарангези технологияҳои иттилоотӣ ошкор карда мешавад, ки аз як тараф, имкон медиҳад, ки таълим ба зинаи сифатан нав бардошта шавад, аз тарафи дигар боиси аз байн рафтани робитаи зиндаи омӯзгор ва донишҷӯён, набудани кори мунтазами Таҳсилоти онҳо хатари аз даст додани бартариҳои таълими анъанавиро ба дӯш доранд. Нишон дода мешавад, ки бисёре аз тағйироти институтсионалии дар соҳаи таҳсилоти олӣ, ки дар солҳои охир ба амал омадаанд, на аз ниёзи воқеӣ вобаста буданд ва на ҳамеша боиси афзоиши самаранокии худи донишкадаҳо мешуданд. Зарурати нигоњ доштани сохторњои асосие, ки мағзи институтсионалии донишгоҳро ташкил медиҳанд ва дастгирии равандњои бунёдии таълимӣ ва додани хусусияти устуворӣ асоснок карда шудааст. Натиљањои таҳқиқот метавонад дар раванди таълим ва тањияи њуљљатњои меъёрӣ дар системаи тањсилоти олии кишвар муфид бошад.

 

Калидвожаҳо

 

ислоҳоти институтсионалӣ, зиддиятҳо, раванди таълим, омӯзиши онлайн, дастгирии методӣ, таълим

 

Таърихи нашр

2023-10-27